Telewerken

Ik mag dus telewerken. Het was een beetje onwennig om het mee te delen aan de collega's, maar mijn redenering gaat op: ik ga geen verlof enz afstaan voor ouderschapsverlof als ik toch moet werken op de zogezegde vrije dagen. Dus werk ik thuis.
Ik doe het uiteraard om in opvang te kunnen voorzien van Stanke, omdat die voor ons nog te klein is om in de naschoolse opvang te blijven.
Telewerk, ik dacht dat ik heen en weer ging stuiteren als een Jack Russel op speed omdat ik overal huishoudelijke klusjes zou zien, tv zou willen kijken, stiekem dutjes doen en ga zo maar door. Maar neen, ik heb mij een koffietje gemaakt, ben netjes achter de pc gaan zitten en ben in gang geschoten. Vlotjes, in alle rust.
Stanke oppiken, samen gegeten en dan Stanke een dutje. En ik? Vrolijk verder doen.
Stanke keek rustig tv (toegegeven, hij is een beetje ziek) en ik werkte rustig door.
Het bevalt mij dus en ik ben blij dat ik de beslissing heb genomen.
It was a good day. Afgerond met Stanke die "lieve schat" zei tegen mij met zijn guitige snoet. *smelt* Ja toch?

Reacties

Populaire posts