Rituelen

Rituelen.
Iedereen heeft er wel, me dunkt. En als er kindjes in the picture komen, zal men wel duusd keer herhalen dat rituelen en routine oh zo belangrijk zijn.
En ja hoor, voor je't weet, zit je in het roulement.
Nu zal ik het niet verder hebben over de routine van mijn kindertjes. Nee, eerder over een routine, die bij mij ontstaan is na de geboorte van Stanke.
Ik zal nooit ofte nimmer, gaan slapen zonder bij de kindjes binnen te gaan. Echt serieus. En nee, niet alleen om de babyfoon uit te zetten of een dekentje of tuutje goed te leggen. Ik ga heel bewust binnen om eens over dat slapende bolletje te wrijven. Of een kus te geven.
Niks kostbaarder voor mij dan die slapende koppies te zien en even vertederd te blijven staan. En sinds mr O kan ik dat per avond twee keer doen. Gratis en voor niks: instant happiness.

Reacties

Populaire posts