Fietstochtje

Zo van die late zomerdagen in september, daar moet ge van houden.
Het laat je een beetje nagenieten van de zomer en doet even vergeten dat ge maandag terug aan de slag moet.
Dus wat doen we dan? Hup, met heel de famielde op den vélo. Ja, die bakfiets mag renderen!
Stanke vindt het heerlijk. Het is zijn persoonlijke pausmobiel. Hij kan rondkijken en zwaaien (ja, sinds zijn bezoekjes aan Disneyland, kan ie zwaaien gelijk de beste!). En mr O, die vindt het best. Alleen dat verdomde zonnehoedje hoeft echt niet op zijn hoofd te staan. Na 5 pogingen wint hij dan ook het pleit en gaat het hoedje de tas in. Lang leve die blonde lokjes, wapperend in de wind.
Nu moede weten dat ik een rothekel heb aan fietsers.
Allez, als ge als voetganger u tussen de fietsers moet begeven. In Gent doen fietsers tamelijk wat ze willen en verkeersregels tellen in Gent niet. Maar in vergelijking met een fietser, ben ík een zwakke weggebruiker als voetganger en ik heb er blauwe plekken voor over om mijn punt kracht bij te zetten als ik moet. Ik word er al gek van als ik denk dat binnen enkele weken de studenten er ook weer zijn en ze die terroristen ook weer loslaten op't stad. Maar bon, ik kan hier wer-ke-lijk uren over wurtelen...
Maar fietsen op een mooie zonnige dag door Gent met de famielde kan mij ook vrolijk stemmen. En dit op een verkeersveilige manier...

Reacties

Populaire posts