Slaap

Hast'n, ge hebt er geen gedacht van hoe graag ge slaapt tot er kinders in huis zijn. Ik kan mij niet herinneren hoe lang het geleden is dat ik eens 8u aan een stuk heb geslapen.
Oké, we mogen niet klagen. Door de band genomen, slapen ons kinders goed. Soms ook eens wat minder. En het leukst van al is, als ze zo'n mindere periode hebben, die samenloopt. Zo één waar je bruut uit je bed geroepen wordt door een schreeuw in de nacht, half slapend naar het kind in kwestie strompelt, troost waar nodig en je in feite al ver weer slaapt nog voor je hoofd het kussen raakt. En nog geen 10min later, opnieuw een huil, maar dan van een ander. Wij slapen dan nog eens onder muskietnetten omdat de muggen hier, veel meer dan op andere plaatsen, bloedzuigende smeerlapkes zijn. Dus 9 op de 10 hang ik dan nog eens verstrikt in zo'n net of snok ik het half los. Verborgen camera zou wijze beelden maken 's nachts van mij, peins ik.
Maar bon, je springt meermaals recht op een nacht met maximaal 60 min aan ononderbroken slaap, dus tegen de ochtend hoop je op nog een beetje slaap, zodat je er niet te mottig uitziet voor die ene vergadering en dan plots om 6u een klein stemmeke "ik ben wa-akker! Ik ga opstaan. Ik ga naar "Kennet" (=ketnet) kijkeuh!". Game over. Maar mijn tijd komt nog, als ze 16 jaar zijn...

Reacties

Populaire posts