#lockdownlife 50

Deze 50e lockdownlife is opgedragen aan iemand speciaal.

Iemand, die vandaag 99 werd. Mijn meter of "onze" Oma Beer.

Ik heb altijd een goede band gehad met mijn grootouders, jammergenoeg zijn 2 van de 3 er niet meer bij vandaag. Maar ons oma Beer, die werd op haar gemakske 99...

Hoewel ze de laatste jaren achteruit is gegaan, wees er maar zeker van dat het een straffe madam is. Mocht ze nu een twintiger zijn, had ze allerhande diploma's en lag de wereld aan haar voeten.

Ze is ook degene die mijn cursus Sociologie aan den unief beter kende dan ikzelf. Ze was zelfs misschien beter mijn examen gaan doen. Zeker en vast.

Ze heeft stijl en ze vond ook altijd de leukste hebbedingetjes om haar huisje te versieren. Gezelligheid troef. 

Poezendame en beren-oma. Pas op, het leven is voor haar niet altijd lief geweest en ik denk dat het soms ook een strenge dame kon zijn. Maar niet als meter, oh nee. Altijd een koekje of chocolaatje, een drankje en luisteren. Luisteren naar verhalen op school of de scouts, later naar verhalen van het werk en dan naar verhalen van de jongens. Nooit veroordelend. Wijze raad, maar liefdevol en niet opdringerig.

Ze luisterde graag naar zaken uit de Franse les, want ze heeft een echte passie voor de Franse taal: lezen, kijken, schrijven - you name it. Ook nu smijten we er al eens wat Frans tussen.

Gepassioneerd door Gent, notoir verzamelaar van alles Gents en ervoor zorgen dat het Gentse dialect ook doorgegeven wordt naar de jongere generaties.

Absolute hardcore fan van het Middeleeuws ontbijt tijdens de Gentse Feesten.

Als je mij zou zeggen dat ik ook tot mijn 96 alleen thuis zou kunnen blijven in relatieve gezondheid, ik teken meteen!

Alleen, de laatste 3 jaar gaat het wat minder. En sinds Corona zagen we elkaar, op bijna een jaar, 1 keer in levende lijve en ver op afstand. Of via Facetime. En dan spreken we over de poes en hier en daar een woordje Frans. Of de kleur van onze blouse. Maar dat is niet hetzelfde. Verre van...

Dus, bij deze spreken we af dat we 100 vieren binnen een jaar en dicht bij elkaar!



Reacties

Populaire posts