Kruispunt

Voor de verandering zijn ze hier op 't kruispunt nog maar eens op elkaar gereden - 't is begot nog maar 3 weken geleden op ze op één (1!!) uur tijd 2 keer op elkaar zijn gebotst. Gelukkig zonder al te veel erg, hoewel ik niet de eigenaar zou willen zijn van de hoekgevels. Deze staan er vrij gehavend bij - littekens van voorbije aanrijdingen duidelijk zichtbaar. Eerlijk waar, ik ben de tel al kwijtgeraakt van alle aanrijdingen die hier gebeurden in de bijna 7 jaar dat we hier wonen.
Steeds komen de buren buiten bij het horen van de klap, hopend dat het maar blikschade zal zijn. Telkens houden ze hun hart vast dat het geen klein fietsertje is, of iemand die zwaargewond is. Want laten we eerlijk zijn, met de cocktail van snelheid en "vergeten" voorrang te verlenen, heeft hier al menig automobilist én fietser chance gehad!
En toch heeft het kruispunt al een dodelijk slachtoffer geëist, enkel tientallen jaren geleden. Reden genoeg dus om misschien toch eens de vraag te stellen of er niks kan gedaan worden: een drempel zou naar 't schijnt in 't verleden geweigerd zijn omdat buslijn 6 over het kruispunt rijdt en de Lijn zich hiertegen verzet heeft. Nu rijdt bus 6 hier al meer dan een jaar niet meer en ik heb zo de indruk dat ze niet van plan zijn die binnen de kortste keren te laten terugkeren.
Misschien toch eens rondneuzen wat we kunnen doen tegen zo'n gevaarlijk kruispunt, want ik heb hier ook kleine fietsertjes en familie en vrienden rondlopen...

Iemand tips? #dtv




Reacties

  1. Een flitspaal of camera zou daar zeker wat geld in het laatje brengen ! Misschien ook een knipperlicht... Ik vraag mij soms af wat al dat verkeer door die straat doet?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts