Project R - inleiding

De mensen die ons kennen, weten dat wij in een rijhuisje wonen, een rijhuisje met een hoeksken af. Daar mag nu stilaan verandering in komen, nu de zolder af is (allez, of zo goed als af, want zij die ons kennen, weten dan ook dat "af" relatief is bij ons).

Dus vol goede moed hebben we ons op "Project R" gesmeten, ofte project renovatie.

Het is niet mijn bedoeling om hier de boel vol te zeveren over verbouwingen en alle zeik die erbij komt. Nee, gewoon af en toe een stand van zaken en mijn kijk op de boel.

Nu hebben we de komende weken afspraken met allerhande architecten, mensen die dingen produceren in een stijl waar wij van dromen en waar wij ons gezin in zien leven. Want ja, we hebben honderden ideeën, maar of die realiseerbaar zijn, is een ander verhaal.

Zo ook gisteren. Toen kwam er een madamke met een hele hoop uitleg, maar op het einde van de rit was er geen klik. Ok, 't was nog maar de eerste en wij zijn niet het type van liefde op het eerste gezicht, maar het voelde eerder als koude douche. Een gezin van 5 depanneren, is blijkbaar niet zozeer een prestigeproject. En ons budget te klein voor hen. Hoewel, ik versta dat het niet tot in de puntjes afgewerkt zal zijn en dat het veel is wat we vragen (we waren ons daar op voorhand al van bewust), maar mocht ik dat geld mogen uitdelen, ik zou veel mensen gelukkig kunnen maken. Terug naar af en op naar de volgende afspraak.

Pluspunt van de avond was wel dat mrtje O zeker 3 keer haar sjakosj heeft staan aaien alsof het een klein katje was (Foei, O, niet doen!), maar stiekem wel o zo grappig om die kleine boeventronie te zien.

Reacties

Populaire posts