Nieuwe talenten

Stanke had deze week als klasthema "jouw talenten". Behoorlijk zwaar vond ik & grappig als ge hem bezig hoort, maar het deed me wel denken.

Als je kleine kindertjes hebt, ontwikkel je ook wat nieuwe talenten:


  • met één hand dingen doen (eten, flessen openen, verpakkingen openen,...), zélfs met je slechte hand
  • een uur stilzitten in de zetel omdat hij eindelijk slaapt na een zware huilbui en ge niet durft hem uit handen te leggen
  • bijgevolg u ook lang genoeg leren inhouden omdat ge net op dat moment toch een iets te volle blaas hebt
  • de gave ontwikkelen om de 50e herhaling van een tekenfilm uit te blokken en dus de film zelfs na 50 keer nog niet volledig gezien te hebben
  • genieten van stilte
  • maar weten wanneer die stilte gevaarlijk is ("de zetel hang onder de petit gervais"-gevaarlijk)
  • nog meer multitasken en tijd efficiënt gebruiken (à la "ik sta toch onder de douche, ik kan ze ineens ook eens kuisen")
  • op automatische piloot "ja" zeggen tegen het spervuur van vragen, maar intuïtief kunnen "nee" zeggen op het cruciale moment
  • inschatten wanneer ruzies gewoontjes zijn of wanneer ze zullen ontaarden in een heuse vechtpartij 
  • een meester worden in afleidingsmanoeuvres voor huilende kleuters
  • 101 beloningssystemen uitdokteren
  • voor mezelf dan: leren spelen met "jongensspeelgoed"
  • spontaan blijven lachen om het 10e piemel - pipi - protjesgrapje

En zo zal dit lijstje nog groeien (o, wat kijk ik uit naar puber-lijstjes). Feel free om aan te vullen.


Reacties

Populaire posts