Moederdag bis - of toch niet?

Zoals reeds klaaglijk gemeld, had Stanke niks gedaan op school voor moederdag. Dus koesterde ik al mijn hoop op vandaag. Vorig jaar werd er voor de papa's geknutseld en hadden ze een spel in het park.
De dag begon met regen, maar zoals het briefje zei, was regen geen afstel. Dus met den regenfrak aan trok dedeze naar 't school. De activiteiten zouden starten om 9u, maar als ik toekwam, was Stankes klas reeds aan't zingen. Het liedje van Rupsje Nooitgenoeg. Geen moederdag-liedje. Teleurstelling 1.
Daarna zongen ook de 2e en 3e kleuterklas een liedje, maar niks voor de mama's.
Omdat het die ochtend geregend had, zouden we een binnenactiviteit doen. Flauw. Teleurstelling 2.
Er volgden een hele reeks relaxatie-oefeningen, spelletjes en zelfs een schattig marionettendansje. Ik had medelijden met de mama's wiens zoon of dochter het aandachtsspan heeft van een hamster en die dus meer alleen zaten dan wat anders. Mijn Stanke daarentegen deed dat goed. Ik vond het best fijn. Dan zaten we plots zonder entertainment, effe de zoon fruit geven, dan maar. Het was ook wel leuk om te zien dat hij plezier had en met zijn vriendjes kon spelen.
De ochtend werd afgesloten met een receptie: aka kleuters die stofzuiggewijs alle chips en kaasjes opeten.
Om 11u40 had deze mama er echt genoeg van en nam ze de zoon mee om wat thuis te gaan genieten mommy-style!

Volgend jaar wil ik een versje... Or else....

meer hebde toch nie nodig? Tenzij er nog een versje bijkan...

Reacties

Populaire posts